ProPES spandoek

Spandoek van de toekomst

Het traditionele bisonyl spandoek, wie kent ‘m niet? Op iedere hoek van de straat kom je ze tegen en ook op beurzen worden ze nog steeds ontzettend veel gebruikt. Maar vroeg of laat gaat er een einde komen aan dit soort zeildoek, daar ben ik heilig van overtuigd.

 

Bisonyl spandoek (PVC)

Nagenoeg ieder signbedrijf beschikt wel over een grote printer waarmee ze kunnen printen op bisonyl, ook wel zeil genoemd. Hier worden vervolgens spandoeken van gemaakt, soms tot wel 5 meter breed en met een lengte tot zo’n 50 meter uit één stuk! Maar echt ideaal zijn deze PVC doeken niet. Bij het vouwen ervan, ontstaat er schade die je er nooit meer uit krijgt. Dit is de reden waarom deze spandoeken altijd op rol worden geleverd. Maar hoe vervoer je zo’n enorme rol van soms wel 5 meter lang naar bijvoorbeeld een beurs? Juist, met een bus, bakwagen of vrachtwagen. Niet echt heel praktisch en milieuvriendelijk allemaal.

 

ProPES, het nieuwe spandoek!

Onze voorkeur gaat uit naar het leveren van spandoeken op ProPES. Dit materiaal bestaat uit polyester, is 100% recyclebaar en wordt voorzien van eco-inkten op waterbasis. Ook is het opvouwbaar en lichtgewicht waardoor het spandoek eenvoudig te vervoeren is. ProPES spandoeken hebben een onwijs hoge kleurintensiteit waardoor je boodschap er écht uitspringt! Ook absorbeert dit materiaal het licht, hierdoor reflecteert het doek niet (zie je het verschil in de afbeelding hieronder?). Een waterafstotende werking, zorgt ervoor dat water en vuil niet blijven plakken maar zo van het materiaal afrollen.

 

spandoek
Links Bisonyl spandoek – Rechts ProPES spandoek

 

Waarom bestaan traditionele spandoeken nog steeds?

Een nadeel aan een ProPES spandoek, is dat je in je afmetingen wat beperkter bent dan bij bisonyl. De Alpha Textielprinter waar dit materiaal op wordt geprint, heeft namelijk “maar” een printbreedte van 314 cm. De grootste reden waarom we nog steeds de traditionele spandoeken zien, is echter de investering die het met zich meebrengt. In bijna ieder dorp of stad is wel een reclamebedrijf met een grote printer die kan printen op bisonyl (zeil). Deze printers zijn duur en moeten worden terugverdiend. Het is voor veel bedrijven dus simpelweg te kostbaar om te innoveren en mee te gaan in deze ontwikkelingen.

 

Hoe je als bedrijf voorop kunt blijven lopen..

Fresh Next kiest er bewust voor om te focussen op het creatieve vlak. We bedenken hoe we onze klant het beste kunnen helpen en maken dit visueel. Het is voor ons een bewuste keuze om niet te investeren in eigen productielijnen. Nee we werken graag samen met specialisten die ons en onze klant het beste kunnen helpen. Dit zorgt ervoor dat we flexibel zijn en kunnen meebewegen met nieuwe trends en ontwikkelingen.

 

Meer weten?

Wij vertellen je graag meer over trends, materialen en hoe we deze gebruiken! Neem gerust contact met ons op voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek.

Share This

Copy Link to Clipboard

Copy