Linkedin bereik vergroten

LinkedIn – 5 tips om het bereik van je bedrijfspagina te vergroten

Je hebt een bedrijfspagina op LinkedIn, maar het blijkt toch moeilijker dan je dacht om ervoor te zorgen dat je bedrijfspagina groeit. En die groei kan juist zorgen voor nieuwe aanspraak. Om je een hoop zoekwerk te besparen, hebben we hier vijf tips verzameld die jou helpen om je bedrijfspagina te laten groeien.

Tip 1: Deel de posts van je bedrijfspagina op je persoonlijke profiel

Het netwerk van je bedrijfspagina verschilt met jouw eigen netwerk. Het delen van een post van je bedrijfspagina zorgt ervoor dat het bericht en de inhoud een nieuw publiek bereikt. Op deze manier trek je nieuwe volgers naar je bedrijfspagina. Meestal liken we zelf eerst onze post en delen we hem pas na enkele dagen, wanneer de aandacht een beetje is weggeëbd.

Linkedin post delen

Tip 2: Laat werknemers de bedrijfspagina op hun persoonlijke profiel plaatsen

Linkedin persoonlijk profiel

Hiermee pas je min of meer hetzelfde trucje toe als bij tip 1. Wanneer jouw medewerkers de bedrijfspagina opnemen in hun persoonlijke profiel, kunnen potentiële volgers via hun account bij de bedrijfspagina terechtkomen. Deze potentiële volgers zijn kwalitatieve leads, omdat zij al hebben laten blijken dat ze indirect interesse hebben door jouw werknemer te volgen.

Linkedin suggestie

Let op: wanneer je een bedrijfspagina toevoegt aan je profiel, wacht dan even geduldig opdat LinkedIn je de juiste suggestie geeft om te selecteren. Wanneer je het bedrijf niét selecteert uit de suggestie, is er geen goede koppeling gemaakt.

Tip 3: Benoem contacten uit je netwerk

Door een contact uit je netwerk (of meerdere contacten) in je post te vermelden, activeer je een notificatiemelding op LinkedIn. De mensen die je in je bericht noemt, worden op de hoogte gesteld van jouw bericht. Wanneer je post aantrekkelijk genoeg is zal jouw contact je post weer delen. Of wellicht weet je een reactie uit te lokken. Al met al, betekent het meer verkeer en bekijks rondom jouw bericht. En ook hier geldt weer dat het netwerk van het genoemde contact wordt betrokken bij jouw activiteiten op LinkedIn.

Linkedin connectie

Tip 4: Kort, maar krachtig

Linkedin blog post

Door de enorme hoeveelheid aan content die wordt gedeeld, is het soms moeilijk om op te vallen. Het bericht dat je post wordt na ongeveer 150 woorden afgesloten met een ‘meer weergeven’ link. Zorg dat je de lezers van je bericht weet aan te sporen om verder te lezen of een gewenste actie te ondernemen. Daarmee hoeft de essentie niet per se in het begin van je tekst te staan, maar het begin moet wel uitnodigen om de rest ook te willen lezen.

Tip: verwijs af en toe eens naar je website. Met een korte, pakkende tekst en een link naar je website, verhoog je de vindbaarheid van je website in Google.

Tip 5: Gebruik hashtags

Net zoals bij andere kanalen kan je in je berichtgeving op LinkedIn ook gebruik maken van hashtags. Een bericht zonder hashtag komt alleen bij jouw volgers terecht. Een bericht mét hashtags komt ook bij volgers terecht die interesse hebben in die specifieke hashtag. Let op: gebruik wel alleen hashtags die ook echt van toepassing zijn op je post, om desinteresse te voorkomen.

Linkedin gebruik hashtags

Bonustip: Nodig je connecties uit om je bedrijfspagina te volgen

linkedin connecties uitnodigen

Een functionaliteit die nog niet zo lang bestaat voor de bedrijfspagina, is de mogelijkheid om je connecties uit te nodigen om je pagina te volgen. LinkedIn geeft de lijst van connecties van je persoonlijke profiel weer als suggesties om uit te nodigen. Nodig alleen mensen uit die je persoonlijk kent om ervoor te zorgen dat je een waardevol netwerk opbouwt.

Let op: deze functie is alleen beschikbaar wanneer je jouw bedrijfspagina weergeeft als beheerder.

Nog enkele losse tips voor een goede post

Berichten die het bereik kunnen vergroten:

  • berichten die aanzetten tot een reactie of handelen (Calls to Action)
  • posts die je kunt delen met iemand die daarbij is geholpen
  • berichten die lezers het ‘had ik dit maar geschreven’-gevoel geven
  • een bericht met een afbeelding

Berichten die jouw volgers laat linken naar jouw bericht:

  • een aanvulling op een spraakmakend onderwerp
  • een kritisch stuk, waarbij het doel is om volgers een tegenverhaal te laten publiceren
  • een positief stuk over een product, dienst of persoon
  • een grappig bericht
  • een nieuwswaardig bericht

Hulp nodig?

Vind je het lastig om je sociale media kanalen bij te houden? Is alsmaar nieuwe content verzinnen niet jouw sterkste punt? Wij hebben al veel klanten geholpen met het opzetten van sociale media kanalen en passende inhoud. Bekijk ons portfolio. Heb je dan nog steeds vragen over deze blog of zou je graag meer informatie willen? Neem contact met ons op en we helpen je graag verder!

Share This

Copy Link to Clipboard

Copy